Overgenomen van de WABAsite: http://www.worldbreastfeedingweek.org/:
Het is WABA een eer het thema voor de Wereld Borstvoeding Week 2011 bekend te maken. Het thema richt zich op en betrekken bij en activeren van jonge mensen om door alle generaties heen te werken onder de pakkende slogan ‘’Praat met me! Borstvoeding – een 3d beleving’’. Het thema gaat over communicatie op verschillende niveaus en tussen verschillende sectoren.
Waarom 3D?
Als we kijken naar borstvoeding ondersteuning zien we voornamelijk twee dimensies: tijd (van voor de zwangerschap tot en met het spenen) en plaats (thuis, gemeenschap, zorgstelsel, etc.). Maar geen van beide hebben die veel invloed zonder een derde dimensie - communicatie!
Communicatie is een essentieel deel van het beschermen, bevorderen en ondersteunen van borstvoeding. We leven in een wereld waarin individuen en wereldwijde gemeenschappen in een oogwenk communiceren over grote en kleine afstanden. Elke dag worden nieuwe communicatielijnen gemaakt en wij kunnen deze informatiekanalen gebruiken om onze horizon te verbreden en borstvoeding informatie te verspreiden voorbij onze directe tijd en plaats om daarmee belangrijke dialogen te starten. Deze derde dimensie gaat dwars door generaties, sektoren, geslachten en culturen heen en stimuleert het delen van kennis en ervaring zodat deze zo wijd mogelijk worden verspreid.
Het is WABA een eer het thema voor de Wereld Borstvoeding Week 2011 bekend te maken. Het thema richt zich op en betrekken bij en activeren van jonge mensen om door alle generaties heen te werken onder de pakkende slogan ‘’Praat met me! Borstvoeding – een 3d beleving’’. Het thema gaat over communicatie op verschillende niveaus en tussen verschillende sectoren.
Waarom 3D?
Als we kijken naar borstvoeding ondersteuning zien we voornamelijk twee dimensies: tijd (van voor de zwangerschap tot en met het spenen) en plaats (thuis, gemeenschap, zorgstelsel, etc.). Maar geen van beide hebben die veel invloed zonder een derde dimensie - communicatie!
Communicatie is een essentieel deel van het beschermen, bevorderen en ondersteunen van borstvoeding. We leven in een wereld waarin individuen en wereldwijde gemeenschappen in een oogwenk communiceren over grote en kleine afstanden. Elke dag worden nieuwe communicatielijnen gemaakt en wij kunnen deze informatiekanalen gebruiken om onze horizon te verbreden en borstvoeding informatie te verspreiden voorbij onze directe tijd en plaats om daarmee belangrijke dialogen te starten. Deze derde dimensie gaat dwars door generaties, sektoren, geslachten en culturen heen en stimuleert het delen van kennis en ervaring zodat deze zo wijd mogelijk worden verspreid.